– Nej Anna, till veterinären går vi inte!

Det har gått lite sisådär med Kaspers skvätt-kissande sen sist, men han verkar inte alls dålig på något annat sätt, och det har hänt förut i korta perioder och då kunde veterinären inte upptäcka något fel, så jag hade tänkt att avvakta lite med veterinären. Men jag säger ändå till honom att om inte det här skvättandet tar slut snart så måste vi faktiskt gå till veterinären med dig!

Han ser mycket missnöjd ut då.

IMG_0737

– Nej Anna, till veterinären går vi inte! De var ju så väldigt dumma mot mig där sist och höll fast mig och stack mig med nålar i benet fast jag inte ville alls! (Han menar vid tandoperationen.)

– Okej, säger jag. Men då får du sluta skvätt-kissa på möblerna inom en vecka, och allra helst mycket tidigare än så!

IMG_0751

-Då kan du gå till veterinären själv, säger Kasper. Jag stannar hemma och har det jätteskönt här på balkongen!

IMG_0749

P.S Inom några veckor ska båda katterna till veterinären i alla fall, för den årliga vaccinationen, men den innebär bara ett litet stick i nackskinnet och är inget de brukar reagera på.

8 thoughts on “– Nej Anna, till veterinären går vi inte!

  1. Jag blir glad att Anna , i ett annat sammanhang , har slutat att vara stickig och har en ny ton som gör, att motståndarna har börjat lyssna och respektera på hennes skarpa argument i stället för att attackera hennes person.

    Gilla

    • Jag håller inte med alls! Det som har hänt är inte att jag har ändrat mig, utan att jag slipper försvara mig mot en bunt kommentatorer som beskyller mig för att vara sinnessjuk och sexfixerad eller kräver att jag ska ”blockas”. Jag kan ”andas” igen på bloggen vi talar om. Men när någon lägger sig på den förra nivån så kan jag svara för mig, även om jag väljer att vara tramsig – eller ”stickig”. Ibland har själva inläggen i sig varit mer än ”stickiga”.

      Men till och med bloggägaren har avhållit sig från att kalla mig idiot den senaste tiden! Vilket kan bero att i fallet Lindahl så håller jag med på så sätt att anmälningarna mot honom är helt åt fanders vilket är särskilt allvarligt när någon med maktposition inom kyrkan skriver dem. Men jag menar att vi alla påverkar varandra, och blir jag mött med respekt så svarar jag med respekt. Och har gjort så även tidigare.

      Gilla

Kommentera

