Visst kan hon läsa!

IMG_0671

Jag skrev tidigare om en pås-och låddag som mina katter hade, då de som nästan alla katter gillar att sitta i lådor. Men Vera är smartare än så. Av bilden ovan förstår ni ju att hon dessutom kan läsa!

– Vart vill du att jag ska skicka dig, Vera? frågade jag.

Hon ville komma till en matte som leker med henne hela dagen och inte har någon dator, sa hon. Och Kasper skulle också följa med sa hon. Men då gick det ju inte, för Kasper får inte plats i lådan tillsammans med Vera. Han är ju lite mer…storväxt.

Så de blir kvar här hemma båda två. Tur för mig.

5 thoughts on “Visst kan hon läsa!

    • Precis. Men inget har kommit gratis, det måste man komma ihåg. Hon har kämpat hårt för att komma dit hon är i dag. Nu försöker jag lära henne lite vanlig hyfs och att inte välta allt hon råkar passera i sin jakt på flugfän i lägenheten.

      Gilla

Kommentera

