Så ska det se ut!

Och då menar jag inte mitt ringa hem utan upplevelsen av sol inne i det och ute på balkongen. När jag sitter vid skrivbordet och tittar ut mot balkongen:

IMG_1305

När jag  går ut på balkongen och tittar uppåt:

IMG_1318

När jag tittar rakt framför mig när jag sitter på balkongen och ser katt som är ute och tittar på vad som rör sig i nedanför:

IMG_1353

och kattassar bland bortrensad dill:

IMG_1374

Jag har en kruka med örter också. Den är fylld med persilja, timjan, dill och mynta. Men jag förstår inte varför jag har så mycket mynta. Jag tycker inte om mynta.

IMG_1338

Katt, kaffe och kaka ska det vara på balkongen.

IMG_1388

Och på andra sidan en gräsklippare som kör i timmar.

IMG_1377

Nej förresten, det sista kan jag vara utan.

7 thoughts on “Så ska det se ut!

  1. Det är sant. Det har jag tänkt på många gånger när jag har sett bilder från din lägenhet: ljuset! Det faller så vackert in genom balkongdörrarna, strilas genom kattnätet och bildar vackra skuggmönster. Det där blåa fotot är förstås suveränt.

    Gilla

  2. Varför börjar du inte ”balkongblogga”, som jag gjorde nattetid i min förra lägenhet? (Nu har jag dock ingen balkong 😦 )
    Du har ju alla förutsättningar för att göra det, såsom du bor. Så nu väntar jag på att läsa om vad du ser från din balkong. SE i.st.f att TITTA….
    ———
    Jag bor på 4 trappor. Hur ska jag göra när jag öppnar fönstret för att inte en i framtiden nyfiken katt ska ramla ut? Kan ju inte kolla katten hela tiden.

    Kao

    Gilla

    • Anledningen till att jag inte balkongbloggar är nog avsaknad av mobilt bredband…Annars låter det som en god idé, speciellt under varma julikvällar.

      Ang ditt sista stycke så måste du skaffa dig min bror. Han har helt fantastiskt byggt in-nätad balkong och in-nätat köksfönster (det jag öppnar för att vädra) i andra änden av lägenheten. Innan balkongen kom på plats dessutom nätade dörrar ut till balkongen och de har jag fortfarande nytta av då jag vill vädra men inte öppna till hela balkongen.

      Så, skaffa dig min bror!

      Liked by 1 person

      • 😀
        Jag har en nästan likadan bror. Men han är både gammal och nödbedd. Skulle nog behöva din bror. Det där med nät – köper man det i djuraffärer eller var?

        Kao

        Gilla

Kommentera

