Vill ni se en stjärna…

så se på mitt blogginlägg. Men jag undrar bara lite över vad det var jag såg i Vällingby centrum i  eftermiddags. En juldekoration kan det ju ABSOLUT inte vara fråga om eftersom det bara är november, så? Jag tänkte på att det av SD-anhängare bland andra brukar kallas ”smyg-islamisering” när inte alla barn tvingas äta stekt fläsk i skolbespisningen – kan det här vara en form av smyg-judaisering tror ni? Fast Davids-stjärnan har ju sex ”kanter” och den här bara fem.

Jaja, jag får fundera vidare.

IMG_1706-ed

IMG_1703

8 thoughts on “Vill ni se en stjärna…

  1. Jag tror att det är KOMMUNISTER som försöker ta över. Jepp. Det är ju en proletär-stjärna. Akta dig för att gå där, du kan bli hjärntvättad. Fast det kanske är bra, så här före jul. Vad vet jag om din hjärnas snutsighet?

    Gilla

    • Så måste det vara! Tyckte jag inte att jag såg Åsa Linderborg smyga omkring bland stjärnorna också, med hammaren och skäran i högsta hugg redo att hugga ner värnlösa pensionärer och Sverigedemokrater?

      Min hjärna är mycket snutsig.

      Gilla

  2. Såg just från Tierps Kommun om det du kallar för ” att det av SD-anhängare bland andra brukar kallas ”smyg-islamisering” när inte alla barn tvingas äta stekt fläsk i skolbespisningen – ” och ser som vanligt att du är helt ute och cyklar. Från Tierps Kommun berättas i utskickat brev om ”Halalkyckling i Tierps Kommun” att ; ”Om du, ditt barn eller din nära anhörig inte önskar äta halalslaktad kyckling finns det alltid ett vegetariskt alternativ att beställa”. Således tvärt om. Invandrade samvets/religionsömma behöver inte äta fläsk I skolan, – utan nu ska I stället svenska ungar tvingas äta halal-slaktat djurplågat kött där en imam läst de rätta bönerna innan de skär halsen av grisen – eller får ungarna nöja sig med grönsaker. (Tierps Kommun 2015-06-02) Men det är kanske ok för dig? Fast du är kanske vegan? Ungarna behöver kött, riktigt kött, och Inga vegetariska imitationer av hänsyn till muslimer! – Hade vi fått samma hänsyn om vi flyttat till ett muslimskt land, krävt griskött, fått disponera deras moskeer och kunna sätta ditt kristna kors för våra gudstjänster, eller I massmedia där haft sådana förespråkare som du är för vår rätt? Hur länge hade vi då överlevt? Men I Sverige är sådant heeelt ok! Bara att tacka och ta emot! Och låt biskop Brunne skruva ner korsen I kyrkorna och märka ut kompassriktningen till Mecca, så alla muslimer känner sig som hemma. Tycker du detta är ok, du som lägger tid på att torgföra dina åsikter på nätet?

    Gilla

    • Först, HH: Att det finns tecken på ”det omvända” betyder inte att min iakttagelse att många SD-anhängare talat om islamisering för att muslimska barn slipper äta fläskkött i skolan är felaktig. Så jag är således inte ”ute och cyklar” där.

      Det är däremot du när du skriver att ”nu måste svenska ungar äta halal-slaktat djurplågat kött”. Det är sant att halalslakt traditionellt sker utan bedövning men i Sverige gäller lagen om bedövning före slakt även för halalkött, dvs djurskyddslagen är densamma som för annat kött. Det som gör det halal i detta fall är således bönerna innan ”imamen skär halsen av grisen” som du skriver, fast just gris kanske inte passade så bra som exempel här… Detta kan jag iofs ha synpunkter på – jag vill inte att den mat jag (eller mina barn äter) ska slaktas i en religions namn som inte är min, även om slaktmetoden är lika ”smärtfri” som i svenska slakterier. (Men jag misstänker att många skulle vilja bli veganer oavsett vilket slakteri man besöker.) Obs också att det enbart handlade om kyckling, inga andra sorters kött var halalkött i den aktuella skolan.

      Eva Brunnes förehavanden är jag inte uppdaterad på så jag avstår från att kommentera detta.

      Däremot, när du ändå gör dig besvär med att skriva, så hade jag gärna sett en ursäkt för din kommentar sist, under inlägget ”Mer om vackra kvinnor och män”. Jag sörjer min avlidna mamma (för mig är två och ett halvt år inte lång tid) och får läsa av dig ”Vi ska nu fira Allhelgona – därav min mailadress – och då gäller det död-liv. Självfallet får Du hånflabba åt den saken, men håll det då för Dig själv åtminstone vad gäller de vars livslåga uppenbarligen flämtar.”

      Skriver man så till en person som sörjer en älskad anhörig även om man är arg på mina åsikter om andra saker? Till en person som var tjänstledig för att vaka vid hennes sjukhusbädd de sista veckorna och sova bredvid henne på nätterna på sjukhuset fram till hon dog på Juldagen? Vet du överhuvudtaget vad som händer och har hänt i mitt liv när det gäller sjukdom och död?
      Även om du var full när du skrev det hade kanske en ursäkt varit på sin plats?

      Gilla

Kommentera

