Ett icke sjukt inlägg från ett sjukt hus

Jag togs in på S:t Görans sjukhus till följd av förmodat gallstensanfall. Nu har gallstenen tagit sig igenom den trånga porten och gör inte ont längre och jag anser mig därför inte vara sjuk. Men de håller kvar mig ändå eftersom området omkring var inflammerat och de kanske ska operera. Jag har fått fasta hela dagen. Nu är klockan kvart över ett på natten och jag är galen av hunger och kan absolut inte somna därför. Men jag kan beundra nattvyn mot S:t Görans kyrka.

imageSenare tillägg: Nej stenen tog sig inte igenom någon port men den slutade att göra ont efter ett tag. Den ligger kvar och inflammerar gallblåsan, därför måste kanske gallblåsan tas bort.

12 thoughts on “Ett icke sjukt inlägg från ett sjukt hus

  1. Försök att bli opererad! Gallstenar är ett skit! Jag var sjuk i ca 25 år och åkte ut och in på akuten (stenen hittades inte på röntgen) innan de hittade stenen med ultraljud efter ett fruktansvärt anfall, och jag snabbt blev opererad.I slutet kunde jag i stort sett bara äta franskbröd.
    Krya på dig!

    Gilla

    • Oj det låter jobbigt! Jag hade mitt första anfall i går och det räckte. Hade bara en stor sten somlig kvar i blåsan fick jag veta idag men den orsakar inflammation i gallblåsan så den måste bort. Tack!

      Gilla

  2. Vackra vyer betyder en hel del. Jag har en känsla av att man vill bota inflammationen innan man opererar. Hur som helst så hoppas jag att du snart är kry igen!

    Gilla

Kommentera

