Ingen läser bloggar, alla bara konsumerar

Jag tror mig minnas sedan tidigare år att man aldrig har så få besök på bloggen som den här tiden av året. Eller gäller det bara min blogg?

I vilket fall undrar jag vad folk egentligen har för sig i stället. Är de ute och köper julklappar varje kväll? I så fall måste vi få slut på den här konsumtionshysterin. Man blir inte lyckligare av att få  många dyra julklappar, man blir lyckligare av att läsa min blogg.

Eller sitter de och myyyyyyyser och glöggar och äter hembakta saffransbullar? Då vill jag fråga vad som i så fall inte är myyyysigt med min blogg?!

Nånting har de för sig. Och jag tänker ta reda på vad.

7 thoughts on “Ingen läser bloggar, alla bara konsumerar

  1. Om någonting konsumerar eller myser och äter så är det alla virus och bakterier som härjar runt i min kropp! Här försöker man överleva och så får man läsa sånt här på din blogg! Vart har Gabriel tagit vägen om man får fråga? Han kunde ställa till med rajtan tajtan han!

    Gilla

  2. I konsumtionssamhälle är det väl ens plikt att konsumera. Och då är det fantastiskt roligt att kunna konsumera din givande blogg i stället för att irra runt i decembermörkret och göra av med pengar. Tack Anna för denna räddning!
    Nu har ena amaryllisstjälken lagt sig och vägrar vara med. Men den får blomma vidare i en vas. Den andras knopp slår nog ut i morgon och vad den tänker hitta på då lär visa sig.
    Trevlig fortsättning på denna dag önskar jag dig!
    🙂
    Ingrid

    Gilla

  3. Ska man konsumera för 75 miljarder så gäller det att ligga i! Bloggar får man ha på vänt till julda’n. Nä, förresten, vad säger jag, då ska man ju in och byta allt. Sen kanske, kanske det blir lite lugnare några timmar innan det strax är nödvändigt att vända upp och ner på världen igen till nyår. 🙂

    Gilla

Kommentera

