Tafsdebatt

Så oändligt tröttande och förutsägbart det är med män som alltid, när tafsande och sexuella trakasserier diskuteras – och det gör det ju i synnerhet nu efter Köln och Kalmar och Kungsträdgården – måste inflika i debatten att de själva minsann gärna skulle vilja bli utsatta för sexuella trakasserier nångång! Höhö.

Jag såg denna förutsägbara kommentar alldeles nyligen på en annan blogg. Men jag brydde mig inte om att upplysa personen om att denna inte alls skulle vilja bli utsatt för sexuella trakasserier, då detta inte har något som helst med uppvaktning eller sex att göra utan bara är ett sätt att visa : ”Jag respekterar inte dig, och din vilja betyder inget för mig. Jag anser mig stå över dig och vill gärna visa detta genom att förödmjuka dig.”

Fråga för övrigt gärna unga manliga servitörer hur kul de tycker det är att bli nypta i rumpan av medelålders fulla kvinnor på krogen. Eller låt åtminstone bli att hävda att ni vill bli utsatta för detta själva. Ni framstår som inte så lite dumma i huvudet.

4 thoughts on “Tafsdebatt

    • Jag förstår vad du menar men minns inte riktigt vad den handlade om. Är du i bloggvärlden förrresten?! Annat än att du fixar när vi trasslat in oss.

      Gilla

      • Har för mig att det var Torsten Flink som klappade någon på rumpan i ett tv program typ Mello. Är väl här sporadiskt nuförtiden. Skall snart publicera del 2 av min Thailandsresa. Påbörjar del 3 på tisdag.

        Gilla

        • Ja där minns jag att jag skrev ett inlägg. Faktiskt till försvar för Thorsten Flinck mot rabiata feminister. Det fattade inte alla män, som ändå måste skriva att jag fått för lite kuk. Men Jonas Inde citerade mig på Aftonbladets ”kändistwitter”!

          Gilla

Kommentera

