Min begravningsbyrå blev en succé!

När jag drog igång min snabbegravningskedja Wayne’s Coffin år 2008, vilket jag skrev om här, så blev succén omedelbar. Häromdagen fick jag nämligen vår första beställning! Eller ja, en allvarlig förfrågan i alla fall om att leverera en pappkista till norra Norrland.

Jag kan tycka att det är lite som att leverera en muffinsform utan själva muffinsen i, men i alla fall. Så snabbt hade inte ens jag räknat med att få kunder!

Så nu kör vi och alla etablerade kedjor som Fonus m fl kan gå och dra ett gammalt bårtäcke över sig!

4 thoughts on “Min begravningsbyrå blev en succé!

  1. Jag fick en idé när jag läste om din begravningsbyrå. Det har ju blivit vanligare och vanligare att människor i min ålder och äldre skriver om vårt eget lidande och ångest över ålderdomen och känslan av att vi snart kommer att dö och hur vi upplever detta. Men vad jag vet så är det ingen som hittills skrivet på samma sätt om begravningen, sin egen begravning alltså och upplevelsen av den.

    Skulle inte din begravningsbyrå på något sätt kunna bidra till att det också kommer ut böcker om detta, alltså hur man upplever sin egen begravning ??

    Detta bara en idé från min sida. Jag är väldigt ovan vid att ”få idéer”. När jag tänker efter så är det här nog den första gången. Första gången jag får en idé alltså ..

    Gilla

    • Kul att se dig här igen, superzeke! Igår avslutade jag en bok som heter ”Till himlen och tillbaka” och som beskrev en hjärnkirurgs näradöden-upplevelse. Problemet med din idé är väl att det är svårt att skriva ”Till min begravning och tillbaka” då få har kommit tillbaka från sin begravning. Men annars är din idé mycket bra! Och även om du inte är van vid att få idéer måste du tro på dig själv – du tänker så himla bra! Utom just i det här fallet då.

      Gilla

      • Oj det låter som en intressant bok. Det är också spännande att författaren är just hjärnkirurg. En vän till mig (som inte är det minsta ”flummig”) har också haft en liknande upplevelse. Skall köpa den där boken 🙂

        Gilla

        • Den var intressant. Och jag själv finner tröst i att många icke-flummiga och ateister haft upplevelser som inte (enbart) kan förklaras med hjärnans syrebrist i nedsläckningsskedet. Jag blev förstås tvungen att googla kirurgen ifråga, Eben Alexander, och ja, det fanns saker man kan vända emot honom, Eller även honom kan man säga, för trots allt är det bara en journalist på nätet som försökt bevisa att han är ”a fraud”. Jag själv vet inte vad jag ska tro, men intressant är den.

          Gilla

Kommentera

