Ingen strandkropp i år heller

Kasper ville ha hjälp med att skriva en insändare i dag. Han tycker så illa om utseendehetsen och vikthetsen i dagens samhälle. Att det skrivs så mycket om att man ska ”fixa strandkroppen”. Det viktigaste är väl att man trivs med sig själv och tycker att man själv har en bra vikt? menar han. Och att man är tillsammans alltid och visar hur mycket man tycker om varandra och blir klappad  hela tiden och pussad på huvudet. Och kanske äter en bit mat tillsammans också. Och att det finns ordentligt med mat så att alla kan äta hur mycket de vill.

Det tycker i alla fall Kasper är viktigt. Nu ska jag hjälpa honom att skriva det.

IMG_2695

P.S Och veterinärer ska inte få säga till en att man måste banta! vill han lägga till också.

13 thoughts on “Ingen strandkropp i år heller

    • Jag har berättat att ”alla” tyckte det var så bra skrivet av honom! Men mätt…tror jag inte är ett tillstånd han känner till. Möjligen den gång jag glömde stänga fodertunnan och han åt hela natten tror jag.

      Liked by 1 person

    • Som dessutom inte har någon tanke på att nedsänka sin runda kropp i vatten! Men lite strandhäng har han nog inget emot, något att äta kan man kanske hitta bland folks medhavda matsäckar eller döda fiskar.

      Liked by 1 person

  1. Tips: åk till en strand där det är mycket folk.
    1) då framträder en enstaka välmående mage inte så mycket.
    2) då är chanse större att alla de där som tittar föraktfullt har fler perfekta att kråma sig inför.

    Jag har märkt att ingen jäkel tittar på mig och mina kurvor, de skiter fullständigt i hur en gammal kärring ser ut. Ganska skönt!

    Liked by 1 person

    • Men snälla du. Du ska väl inte använda min blogg för att göra reklam för stränder där obscent uppträdande förekommer? Som att uppvisa magkurvor. Jag vill inte förbjuda något, ni får hålla på som ni vill, men blanda inte in mig.
      Eller Kasper. Han är en känslig kille och tar lite illa vid sig om någon kommenterar hans ”kurvor”.

      Gilla

      • F’låt! Fast de där som gärna visar magar, brukar dock inte ha dem kurvformade. Mina kurvor gömmer jag i en totalt osexig Tankini. Jag är i stort sett osynlig på badstränder.
        På de ställen där jag låter kurvorna leva fritt badar inga andra.

        Gilla

  2. Finns det en gnutta ironi i Annas välmenande hjälp till Kasper? Om Kyrkostyrelsen får som dom vill när dom vill förbjuda ironin (sarkasmer, humor) då lever Anna farligt och kan hamna i svårigheter i fortsatta debatter och hur blir det då med att föra katternas talan?

    Gilla

  3. Kasper är en mycket vacker katt med finfina kurvor.
    Det har jag själv begåvats med de senaste 4-5 åren :D. Jag går ut i parken alldeles här bredvid och där brukar det ligga ett par vältränade solpressare. i 30-årsåldern Jag lägger mej i närheten, drar upp klänningen till baken och solar armar och ben. En dag låg en serbisk kvinna i parken som hade ungefär samma figur som jag nu har. Stolt satt hon i sin ‘brassestol’ i bikini. Så nu vill jag också ha en sån stol :D.
    // Kao

    Gilla

Kommentera

