Användbara tips och råd för hemmet

Tänk på att det finns INGEN ursäkt för att låta gröna växter, blommor och bär inomhus försummas bara för att det är så grönt och frodigt ute. Jag själv lever som jag lär och har därför inhandlat lite växter att ha på kylskåpet. Ni kan ju se själva:

IMG_2725

Lite smart är jag också: som jag gjort på andra ställen har jag blandat riktiga växter med konstgjorda. Det  är ett bra tips då det är svårt att se skillnad när de står blandade tillsammans. Varför konstgjorda överhuvudtaget? Jo, till exempel för att man har katter som vill smaska i sig de lite ”godare” sorterna…

IMG_2719 (1)

Apropå katter så har Vera sin korg på hemmets högsta punkt, på en avsats ovanför kylen och frysen. Där trivs hon mycket bra och kan blicka ner på när matte lagar mat.

14 thoughts on “Användbara tips och råd för hemmet

  1. Silkesblommor är långlivade. I vårt nya sommarhus finns det mycket konstgjorda växter. Och säljaren tipsade just om samma sak. Blanda och allt ser äkta ut.
    Men även om de växter du visar bild på är äkta så är de ganska tacksamma sorter.

    Gilla

    • Gjorde han? Då blir jag lite stolt eftersom jag ”kommit på detta själv”.
      Ja, det finns många välgjorda tygblommor nuförtiden som inte ser plastiga ut som konstgjorda växter gjorde förr.

      Gilla

      • Kom på att jag mött fenomenet i engelska kyrkor. Det är ju alltid frivilliga tanter som sköter blommorna. Med olika resultat i skönhetstävlingen. Blommornas alltså, inte tanternas.
        Men när det är ont om vilda blommor och trädgårdsväxter så fuskar dom med en blandning av levande och konstgjort.

        Gilla

  2. Jag vill också sitta så där högt uppe och blicka ut över den som lagar mat.
    Jag och konstgjorda växter passar inte ihop av någon anledning. Jag har haft en på torpet men den slängde jag i förra veckan då den såg vissen ut. Men dina ser fräscha ut, vad de nu är, konstgjorda eller levande.

    Gilla

  3. Väldigt snygg kombo med krukorna på kylskåpet och katten har en kanonplats där uppe.
    Grönväxter är också min grej och det står ett gäng sådana utplacerade i mitt rum.
    Ha en fin sommar.
    // Kao

    Gilla

  4. Det är fint! Och jättesnygga krukor dessutom. Tänk vad katter gillar upphöjda platser, riktiga herrar på täppan är de.

    Gilla

    • Ja verkligen. Jag är glad att jag har detta ställe då jag inte har något sådant där högt klösträd (bara ett vanligt). Nu kan hon i alla fall få ligga högt och sova. Tack, ja jag gillade krukorna.

      Gilla

  5. Jag skulle behöva tips och råd om hur jag ska få energi att underhålla växterna jag har. Jag sjunger och dansar för dem i ett kör (inte i en kör) och blir så trött, så trött, men inte frodas de för det!

    Gilla

Kommentera

