Fan! Jag hade rätt. För ett halvår sen.

För ett halvår sedan sa jag att Trump kommer att vinna, för jag befann mig då i ett dystopiskt feministiskt tillstånd och hävdade att Clinton fortfarande, trots att det är 2016, har det lilla emot sig att hon är i avsaknad av en manslem. För i det här fallet är jag ganska säker på att det spelar in.

Sedan höll jag också med om att det borde finnas bättre kvinnor (och män) än Clinton att rösta på (varför ska man inte ha monarki när makten i världens största demokratiska republik ändå hålls inom familjen, som med Bush och nu, som det såg ut, Clinton?) men i valet mellan henne och Trump var valet självklart och sedermera kom även jag att tro på prognoserna som sa att hon skulle vinna. Även om hon tillhörde ”etablissemanget” som ”folk var trötta på”.

Nu har USA och världen i stället fått ett mansslem till president – och jag ursäktar mig halvt för ordet för jag gillar det inte annars, men just i detta fall verkar det faktiskt passa utmärkt.

Inte lätt att ha rätt! För ett halvår sen alltså.

8 thoughts on “Fan! Jag hade rätt. För ett halvår sen.

  1. Han ÄR ett slem, så ordvalet är helt rätt. Men det var ändå synd om amerikanerna nu, för det var lite som att tvingas välja mellan pest eller kolera.
    Nu anser jag att Trump är så äcklig som en människa kan bli i sitt synsätt på saker och ting, men Hillary har mycket skit i bagaget, hon också. Fy sjutton, vad jag ömkar världen att ha såna ledare!

    Gilla

    • Jag har förstått det om Clinton även om jag inte satt mig in i riktigt vad för slags skit det handlat om. Men Irakkriget visade sig ju i efterhand inte vara så klokt.
      Vad Trump kan ställa till med på världsarenan är det allvarligaste förstås. Men jag lider med alla kvinnor som utsätts för sextrakasserier på arbetsplatsen t ex. Vad ska de ha att sätta emot när ”högste chefen” beter sig värst av alla?

      Gilla

  2. Det är så totalt otroligt hur han kan ha blivit vald till president! Och skrämmande! Hur många svenskar går i smyg och hoppas på JÅ som statsminister?
    Bara kloka människor borde ha rösträtt… inga krigshetsande rasistiska mansgrisar.

    Gilla

Kommentera

