De fick smaka riset

Inget påskris i år! hade jag noggrant deklarerat för mina katter. Jag vet ju sen förut hur de far fram med fjädrar och små ägg och annat som man har i sådana ris. Men sen tänkte jag att visst, jag ska vara snäll – självklart ska kissarna få påskris. Men inget vatten i vasen – där går gränsen.

IMG_3919.jpg

IMG_3920IMG_3918-edBilderna: Vera smakar på riset.

På min tid satte man dock inte fjädrar (och andra prydnader) i riset förrän på påskafton. Men anammar hellre det nya med att ha fjädrarna i redan från början. Ett bart ris får mig bara att tänka på Hans Scheike.

12 thoughts on “De fick smaka riset

    • Dessutom tror jag – men här är jag riktigt fördomsfull – att en kille som fotar lika mycket som jag skulle ha lärt sig de olika namnen, i det här fallet ISO kom jag på sen, fast vad betyder det? för att det skulle kännas mer viktigt för honom att kunna det. Jag är väldigt mycket att jag bara kan det jag har nytta av att kunna, och jag kan hantera kameran men har inte så mycket kunskap om exakt vad de olika termerna och värdena står för.

      Gilla

Kommentera

