Alarmerande dåligt, AllPosters!

Jag ville ha en liten tavla, eller ”konsttryck” som det kallas, dvs reproducerad konst på papper, som jag hittade på nätet. Företaget heter AllPosters. Ordern ska skickas inom 24 timmar, uppger företaget under den vara jag beställt. Som förut när jag beställt från detta företag ville jag hämta ut varan vid utlämningsstället där jag bor.

Men inget paket att hämta ut, och dagarna går. Genom att spåra min beställning ser jag att den ligger på ett ett Postnord-ställe i Veddesta utanför Stockholm, och att den är planerad att leverans den 8-16 maj. Men den levereras aldrig. Jag kontaktar AllPosters. Och här kommer det intressanta svaret:

”Skulle det vara bekymmer att hämta ut paketet på den befintliga platsen så återkom gärna Anna med en alternativ postombud…”

Skulle det vara bekymmer? ”Den befintliga platsen” ligger alltså några mil från mitt hem. Jo tack, det är bekymmer när jag bor i Bromma att hämta ut ett paket i ett industriområde i Veddesta när jag fick besked om att paketet ska komma hem till min mataffär tvärs över gatan vid köpet. Kundservicemedarbetaren upplyste mig  också om att det ofta tar 5 – 7 dagar efter att varan lämnat lagret innan leverans, och ”ibland ända upp till 10 dagar”. Detta efter att kundservicemedarbetaren just spårat min order och sett att det nu gått 15 dagar sedan ordern lämnade lagret? Kan sägas att jag återkom – men jag har fortfarande inte fått något svar.

Observera att det inte är frakttiden i sig som jag klagar på utan på vad som utlovats vid köp och hur detta sedan levts upp till.

Hur tänker ni att jag är betjänt av information att det i en del fall kan ta hela tio dagar när det redan gått 15 dagar, AllPosters? Lite som om man skulle klaga på SJ för att ett tåg var två timmar försenat, och få höra att i vissa fall kan tågen vara ända upp till en timme försenade!

Nonchalans parad med dumhet är trista egenskaper hos ett företag. Eller är det era kunder som ni tror är dumma, då ni tror att jag blir hjälpt av att få veta att en leverans kan ta tio dagar när det (nu) gått 17 dagar sedan beställningen skickades? (Om den nu gjorde det, jag börjar tvivla.)

6 thoughts on “Alarmerande dåligt, AllPosters!

  1. Ja jösses! Vissa människor kan göra så man vill skrika och slita sitt hår i ren frustration.
    Man kan ju undra om dom har några kunder kvar till slut.
    Hoppas det kommer en leverans dit den ska trots all idioti. Kram =)

    Gilla

  2. Var det PostNord som skulle leverera? De är värdelösa på att utföra sitt jobb och har en kundservice som inte är värd namnet!

    Ångra ditt köp omgående eftersom du inte fått någon vara!

    Gilla

    • Jag vet inte om det var Postnord som står för leveransen, man söker inte via dem när man spårar paketet, ändå skulle det finnas vid deras terminal. Men oavsett det så skulle AllPosters i så fall ha skyllt på Postnord och sen av tagit dem i örat, men nu låter det ju inte ens så…Jag har dock inte betalat varorna än, de kan väl inte debitera en ändå, de måste väl bevisa på något sätt att de levererat varan?

      Gilla

Kommentera

