Fikonsöndag

IMG_4629.jpg

Jag ville bara visa mina fikon. De är vackra, tycker jag. Och vilket fint väder vi har i Stockholm, dessutom! Rena rama sommaren känns det som. Katterna brukar inte vilja gå ut så fort det är det minsta kyligt men i dag klev Vera frimodigt upp på det regnvåta bordet. Sedan rusade hon runt i tio vansinnesvarv runt lägenheten, kanske för att hon också blev glad över det vackra vädret.

IMG_4628 (1)

För övrigt läser jag att jag måste klippa ner Bägarrankan när det blir kallare och ta in den. Det bär mig synnerligen emot, då den blommar och blommar hela tiden.

9 thoughts on “Fikonsöndag

  1. Fick du fikon? Nej, det var ju Sakarias som fick dem. Vacker bild på dem i arveskålen. Klart att även katter får fnatt när solen överraskar. Njut av fikon och sol!

    Gilla

Kommentera

