Det är redan kris i vårt förhållande


Bilden: Så här ser han ut, min nya kille. Får man inte lust att nypa honom hårt i hans feta kinder?

Det är kris nu. Kan han inte göra NÅNTING annat än att spela harpa dagarna igenom? Jag känner mig både osedd och åsidosatt.

Jag har försökt prata med honom, men han bara ler, rycker på axlarna och flaxar lite med vingarna. Apropå det är jag jävligt trött på att plocka upp vingdun dagarna i ända, samtidigt som han spatserar runt i lägenheten utan en tråd på kroppen och spelar på sin eländiga harpa! 

Behöver jag nämna att han inte gör ett handtag i hushållet?

– Ta dig samman för fan! Ta på dig kläder och skaffa ett jobb! sa jag redan igår. Och vad tror ni jag fick för svar? Ett änglalikt leende, och några försiktiga knäppanden på harpan.

– Jag vill göra slut! drog jag till med i dag.

Svaret: Några nya mjuka ackord i Ess-dur…

Jag står inte ut!!!

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

14 reaktioner till “Det är redan kris i vårt förhållande

  1. Du ska se att när han väl får sitt genombrott som musiker blir allt bättre! Han är en plågad konstnärssjäl som inte får bli störd. Du måste stötta din man!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.