Min ängel har börjat dricka

Behöver jag säga vems lilla rumpa det är som sticker upp ur tetravinet i kylskåpet? Det är förstås min ängel, som nu ska demonstrera hur ”olycklig” han är för att jag inte vill ha honom och han inte får sova i min säng. Jag fann honom när jag kom hem nu efter jobbet och skulle börja laga middag.

”Du skadar bara dig själv, inte mig” sa jag då. Men han bara log (som vanligt) och spydde sen.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

21 reaktioner till “Min ängel har börjat dricka

  1. Hör upp Änglasambon…DOCKSKÅPET!!!!…har jag ju sagt…men jag tror redan att det gått över styr….så mitt nästa råd är: köp en bra nyårsraket, sätt honom på den å ge honom lite luft under vingarna. jag tror han vill tebaks uppöver. Jag tror faktiskt att han förvirrat sig härnere…han trilla ner… såg dig..lite änglalik..och gjorde en grov missräkning..så hjälp honom upp innan han går ner sig totalt. Snälla.

    Gilla

  2. Du kanske ska säga honom sanningen. Att han är pläterad, ja eller snarare snabbt doppad i guldfärg som inte är guld utan fejk bara. Då är han nog inte så kaxig längre.

    Gilla

  3. Cocoon, jag lovar att jag ska tänka på saken och sluta vara elak mot den lille fejkskiten, apropå gåtan om vad skillnaden mellan änglar och Hells Angels är: De första är skinande vita, medan de andra är vinande skitar.

    Gilla

  4. Ja precis, Jessica. Det senare måste det ha varit, som de sjöng i låten. Och lät inte även Lisa Nilsson lite äcklad när hon sjöng Jag har himlet runt hörnet En egen ängel i säng?

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.