En trevlig tjej – De är inte värda min talgbollar

Förr om åren brukade mina talgbollar, som jag hänger i räcket till min franska balkong, ha en strykande åtgång bland ortens fåglar.

Men inte i år. Trots att det varit den kallaste och snöigaste vintern på årtionden och fåglarna därmed borde varit extra tacksamma över mina omsorger.

Tror ni att jag är ledsen för det? Inte då. Jag tänker som så att om de inte vill ha mina fina talgbollar så är de inte värda dem heller!

Jag förtjänar så mycket bättre än sådana fåglar. Det är så jag resonerar.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

10 reaktioner till “En trevlig tjej – De är inte värda min talgbollar

  1. Nyheterna meddelade för en tid sedan att det är så dålig kvalitet på talgbollarna som säljs nu att fåglarna ratar dem. Det är nog förståndiga fåglar du har som inte riskerar hälsan mer än vad snö och kyla ställer till med.

    Gilla

  2. Om nu talgbollarna var av så dålig kvalité så är det ju fåglarnas skyldighet att tala om det. Tycker det är bra fegt att bara smita utan att säga något. Du har rätt att veta!

    Gilla

  3. Jag tycker fåglar är riktiga fegisar när det gäller mycket. Dom sticker ju så fort man kommer i närheten, lite högfärdiga oxå, precis som att ”ditt sällskap passar inte när jag äter!”. Så skulle ju aldrig en annan kunna bete sig =O)

    Gilla

  4. Så det finns likadan primadonna fåglar hos dig också precis som här! Måtte vara någon slags huvudstadsproblem.Lyxproblem liksom. Misstänker jag.Katarina

    Gilla

  5. Och du är inte ens ledsen? Har du ingen självinsikt? Om fåglarna ratar dig borde det ge dig en tankeställare!”Vän av ordningen i Puskallavik”

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.