En trevlig tjej har ett knep!

Alla vet ju att mjölken kokar över om man vänder sig om. Därför har jag kommit på ett knep: Man bestämmer sig för att fotografera när mjölken kokar över! Om man vänder sig om när man ska fotografera något så vore man ju rädd korkad, så därför står man med kameran över mjölken och hinner precis ta undan kastrullen innan mjölken vällt ut över kanterna. Bilden får man på köpet!

Smart va?

Mjölkkokaröver.jpg

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

14 reaktioner till “En trevlig tjej har ett knep!

  1. blä, min mjölk kokar nästan alltid över, jag står och glor på kastrullen och glor och väntar och så vandrar tankaran en ynka pytte sekund, och då passar skitmjölken på att koka över, och efter ditt tips jag också, jag har INGEN kamera!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.