Bild från min och grodans badsemester!

Ni anar inte vad härligt vi har haft det, jag och min groda!

Allt har gått hur bra som helst och han är världens bästa resesällskap. Visst tog han några drinkar för mycket på flygplanet, eftersom han var lite skrajsen för att flyga, och det ledde till att det blev en del okontrollerade hopp i kabinen. Bland annat hamnade han i flygvärdinnans och några andra kvinnors knä vid några tillfällen, vilket inte var så välkommet. Men jag förstod inte vad som som var så farligt med det. Han ville ju inget illa utan var bara lite flygrädd.

– Vet du, jag tycker inte att man ska få ha GRODOR med sig på flygplanet! sa en snorkig kvinna till mig så han hörde.

Då blev han ledsen förstås.

– Tycker de inte om mig? Varför vill de inte att jag ska vara här? sa han och det värkte lite i bröstet då. Men sedan kom vi fram och gick genast ner till stranden och efter det var allt frid och fröjd och vi njöt både av sol och bad och av varandras sällskap!

En gång blev jag lite visserligen förvånad då han var snabb med att sluka en spindel som kröp på badrumsväggen i hotellrummet, men sedan förstod jag att det var hans sätt att visa omtanke om mig, eftersom han vet att jag är rädd för spindlar. Det är sådan han är, min groda! Sätter alltid andra före sig själv.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

31 reaktioner till “Bild från min och grodans badsemester!

    1. Just precis, han måste faktiskt hoppa, eftersom han är en groda! Det verkar tyvärr en del inte förstå…Bises

      Gilla

  1. Jag gillar grodans baddräkt! Smart att åka på badsemester också, för han behöver inte släpa med sig grodfötter i bagaget för dykningen. Han har dem å naturel.:-)

    Gilla

    1. Bra att du gillar baddräkten. Det är lite svårt för honom att anpassa sig till den mänskliga världen, och det blir lite fel ibland. Jag vill inte säga det till honom att detta egentligen var en baddräkt för kvinnor, för då skulle han bara känna sig misslyckad. Han gör ju så gott han kan.Och visst har du rätt i att det var skönt att slippa köpa grodfötter till honom!

      Gilla

  2. Men då är ju mitt stora skägg och din groda väldigt lika, för skägget sätter alltid andra före sig själv också!

    Gilla

    1. Förlåt…men det visade sig att grodan var hundrädd! En gång kom en kinesisk nakenhund och sniffade på honom nämligen, och sedan dess är han rädd för hundar.

      Gilla

  3. Mhm, då förstår jag. Kinesiska nakenhundar är ju väldigt skrämmande, förstås.Du får se till att han får dbt-behandling när ni kommer hem. Det är nämligen bra mot fobier. 😛

    Gilla

  4. Är hatten hans eller din?-Kyparen, kyparen, har ni grodlår?”-Ja- kan ni då hoppa ut till köket och hämta en omelettVad är rött och grönt?- en väldigt arg groda…Hemikram

    Gilla

  5. Tycker flygvärdinnan o kvinnorna var bra elaka mot grodan då han hoppade upp i deras knän.Menar, det borde ju tas som en komplimang. Varför ska bara vi kvinnor sätta oss i knät på männen?Pussa grodan från mig och viska i hans öron att han var modig.

    Gilla

    1. Jag förstår heller inte att de inte blev glad att få en sån fin groda i knät. Men jag vågar inte pussa honom – tänk om han blir en prins igen? Något sånt vill vi inte vara med om.

      Gilla

  6. Hm, nej, jag menade dbt. Men nu blev jag osäker. Det är nog kbt som används vid fobier, tror du har rätt i det. Min individualterapeut i DBTn brukade berätta om att han hade lyckats hjälpa personer med spindel respektive ormfobi. Men han är nog kbtterapeut också, när jag tänker efter.

    Gilla

    1. Tack! Inlägget skulle också kunna heta ”Anna lär sig bildbehandlingsprogrammet Gimp”. : ) Fast baddräkten på grodan fick jag hjälp med!Kram

      Gilla

  7. Kanske ska fixa YTTERLIGARE en ny blogg förutom denna nyahttp://blogg.aftonbladet.se/hemimammasskrivelser/2011/05/hemimammas-prosa-en-ny-blogg-ett-aventyr-i-frihet-och-fantasisom jag döper till hemimammas Humor… =0)Men titta in på den jag länkar till vetja!Hemikramar

    Gilla

  8. Sånt här är så svårt. Men han har nog ljugit för dig…. Eller åtminstone friserat sanningen lite.Han är inte en groda utan en padda 😦 Och det är stor skillnad! De blir till exempel inte till prinsar om man kysser dem.Dessutom kan inte paddor hoppa.Det är alltid trist att komma på sånt här, men det är väl bättre att veta hur det är?

    Gilla

    1. Alltså, jag vet att han är en padda, och det vet han också, men jag brukar kalla honom för grodan. Det är bara när jag blir arg som säger ”padda” till honom. Och arg blir jag aldrig på honom, eftersom han är så snäll.Men visst kan paddor hoppa! Så länge de är någotsånär små alltså. När de blir stora och feta (som honorna blir) blir det svårare att hoppa.

      Gilla

  9. Men som sagt, jag förstår vad du menar, vanligen så kravlar paddor hellre än hoppar. Jag själv är inte heller expert i frågan.

    Gilla

  10. Det glädjer mig att ni har rett ut det 🙂 Så tråkigt med relationer som inte är ärliga från början.

    Gilla

    1. Visst är det. Det här är nog den enda relation jag haft då total ärlighet har rått ända från början!

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.