Det är jobbigt att skrapa rutan på Concorden

Concorde.jpg

Att jag tjänar mycket pengar är inget jag skäms för att tala om. Som SFI-lärare tjänar man mer än VD:arna på våra största börsnoterade företag gör – tror jag. Men jag är väl värd de pengarna eftersom jag jobbar hårt rätt ofta!

Men jag vill att ni ska komma ihåg att livet inte alltid är lätt för det! Det finns en vardag även för SFI-lärare, och när det blir vinter känns det  jobbigt även för mig att skrapa is och snö från rutorna på konkårrden när man ska till jobbet vid elvatiden!

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

7 reaktioner till “Det är jobbigt att skrapa rutan på Concorden

  1. ..nu förstår jag att SFI-lärare är mer välbeställda (fler plan) än oss sjuksköterskor! Jag har ju bara ett fyrhjuligt lyxåk, som någon annan skrapar rutan på. Ett besvär är dock att få chauffören att stanna mellan hållplatserna, helt omöjligt faktiskt, så jag sliter sulan ibland… flera hundra meter.Väl unnat med cånncården 🙂

    Gilla

  2. näe våra åk är väldigt blå så allt är inte Stockholm ensamt om… och så har de fina fartränder! :)Men Brommaplan har vi inte… men östergårdsplan ligger oftast på Trandared tror jag, men det ligger lite lågt just nu, ingen luft under vingarna kan man säga 🙂

    Gilla

  3. Västtrafik 🙂 Jag åker mest runt i Boråsområdet, för jag vet aldrig vart jag ska så det blir sightseeings varannan dag (inte, men jag åker gärna omkring och ser mig om… :))

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.