När man svarar på kommentarer

Ibland börjar man uppifrån.

Ibland börjar man nerifrån.

Ibland gör man båda på samma gång och då är det väldigt lätt att missa att besvara en kommentar i mitten.

Det är i alla fall min erfarenhet. Om ni vill få er kommentar besvarad bör ni alltså se till att inte lägga den i mitten av mitt kommentarsfält.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

49 reaktioner till “När man svarar på kommentarer

    1. Tyvärr började jag nerifrån denna gång men NU har turen kommit till dig och du kan få ta del av mitt underbara svar på din kommentar.

      Gilla

    1. Alltså eftersom jag bara fått två kommentarer hittills och börjar underifrån denna gång så hamnar du i mitten och då hade det kanske varit lika bra att inte skriva den, eftersom man så lätt missar sådana som sagt.

      Gilla

  1. jag betar av mina kommenterar uppifrån och ned…. i rätt ordning så att ingen ska känna att den blir föregången av någon annan;-)

    Gilla

    1. Det är ett bra sätt. Men ibland skriver någon något provokativt längre ner och då är det VÄLDIGT frestande att svara på den kommentaren först!*så upplever åtminstone jag det* : )

      Gilla

  2. Jag ställde mig sist i kön. Jag försökte tränga mig först, men drabbades av dåligt samvete. Det är sådant som skiljer mig från bourgeoisiens vassa armbågars pack.Kram!/Skvitt

    Gilla

  3. Det har du baske mig rätt i!När jag har missat kommentarer har det alltid varit de som har legat i mitten…

    Gilla

  4. Själv hoppar jag fram och tillbaka så som andan faller på jag…Men jag ska försöka att minnas att alltid lägga mina kommentarer mitt i så du tvingas att skaffa dig nya vanor…Fast å andra sidan så VET ju bloggen att vi är bittra kontrahenter, så ingen reagerar om du lämnar mina kommentarer obesvarade… =0)Utom möjligtvis jag då *fnissar*Hemikram

    Gilla

  5. Jag brukar svara metodiskt en i taget oftast uppifrån men det händer att jag glömmer skicka iväg svaret.:O)

    Gilla

    1. Migrän första delen av dagen. Sedan jobb på kvällen och dit tog jag taxi för att jag mådde dåligt. Gick på 500 spänn! Så efter det har jag deppat för denna imbecilla utgift som kom högst olämpligt! Typ. : )

      Gilla

  6. Usch och tvi vale för migrän och dyra taxi’s =0(Vad ska vi hitta på för att pigga upp dig då’rå???Nu får jag tänka ut något listigt lustigt… =0)Återkommer med något på blixtbloggen tror jag hm…Hemikram (nu är jag både i mitten och sist *ler*)

    Gilla

  7. Jag skriver det här då,eftersom hemimamma inte ville publicera min kommentar.Ditt sk: uppmuntringsinlägg är ett gammalt inlägg som hon hade som uppmuntringsinlägg till en som kallade sig milla och fanns här en gång i tiden på bloggarna. Sorgligt nog är hon död nu..Så hemimamma orkade inte ens bemöda sig till att göra något nytt bara för dig Anna..Det hade du varit värd tycker jag…Så nu vet du..

    Gilla

  8. Jag tycker sättet som Hemimamma plötsligt börjat dominera bloggen är jobbigt som satan. I går kväll fanns i listan 20 nya inlägg och kommentarer. Av dessa var 12 st Hemimammas.

    Gilla

  9. Här är länken till inläggethttp://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/05/hemimammas-tankar-att-muntra-upp-vanner-som-ar-nere

    Gilla

  10. @ JojoNu tror jag att Anna förstår själv att min gärning var godhjärtad. Milla är en av de bloggare som betytt mest för mig, medan hon levde och till skillnad mot dig Jojo, så var mitt inlägg en vänlig gest avsedd att glädja och göra något positivt. Som JAG valde att göra, på MITT initiativ. Och då valde jag att använda det bästa jag vet i humorsammanhang. Att jag då använder något som jag i samma syfte använt för den viktigaste bloggaren som fanns på bloggen för mig, borde alltså smickra Anna om hon alls reagerar. Eftersom jag anser henne värd det roligaste jag vet.Det DU gör är bara elakt och tjänar inget syfte. (förutom att göra mig ledsen antar jag eller misskreditera mig inför Anna)Att jag tog bort din kommentar gjorde att jag faktiskt väntade mig att finna den här. Men det är JAG som bestämmer vilka kommentarer som publiceras på min blogg inte du. Den kommentaren passade inte syftet med inlägget och jag har valt alltmer, att börja ta bort kommentarer som sår split och sårar.Men det är MITT val och mina regler. På MIN blogg.@ måste få säga Inga regler om vad, när och hur man får skriva inlägg eller kommentera existera.Dessutom skriver jag på natten, när jag inte stör så många andra med att lägga in mina inlägg… så det är bara att stå ut, sorry!@ Anna Jag ber om ursäkt för att jag tar upp din tråd med detta. Jag ville väl. Som ofta väljer människor att missförstå mig eller mina motiv, och jag hoppas att du inte är en av dem och jag hoppas att du tar det hela som jag hoppas att du gör.Vår respekt och begynnande vänskap hoppas jag ska tolerera detta insinuanta utspel från en person som uppenbarligen inte drivs av motivet att muntra upp dig eller någon annan (om man inte tycker bloggbråk är jävligt uppfriskande förstås) och nu är jag sist igen =0) *ler snett*Återkommer i morgon. Hemikramar

    Gilla

  11. Hemimamma:Vad jag inte förstår är att om du nu står för vad du lägger ut, så kunde du ju åtminstone nämnt att ditt inlägg ursprungligen var för någon annaneller hur..?Och min kommentar hos dig var humoristisk och inte alls elak och det hade varit bättre för alla om du låtit den synas..Särskilt för dig själv..Nu får du stå här med dumstruten på…

    Gilla

  12. @ JojoÅterigen: DU bestämmer inte vad som ska skrivas eller vilka kommentarer som publiceras i MIN blogg.Vem, vad eller hur säger att jag är skyldig att redovisa mina ord, motiv eller tankar för någon? Av vilken anledning skulle jag ha sagt att jag använt just de orden förut?DU säger att jag står med dumstruten på. OK Då gratulerar jag dig till ditt nöje.Har man inte värre saker att håna mig för, än att jag i en gest av vänlighet och omsorg om en annan människa som inte mår bra, väljer att kopiera ett bra formulerat inlägg, som ger det budskap jag vill skänka en människa… tillräckligt snabbt för att budskapet ska nå människan inom en relativt snar framtid?Ja du, då kan jag leva med att ha en dumstrut på mig. =0)DU däremot får leva med att du är både FEG och illvillig som kommenterar anonymt och vars syfte är att skada och så split.Du VÅGAR inte stå för något, vare sig bra eller dåligt.Det vågar JAG. BÅDE bra och dåligt.Den enda som har rätt att döma min handling oavsett hur hon dömer den, är ANNA och jag tror att hon kommer att kunna se vad som är väsentligt.För oavsett vad hennes och min relation har varit eller kommer att utvecklas till, har jag FULLSTÄNDIG respekt för hennes intelligens.DET kan ingen kommentar i världen ändra på. Varken din eller någon annans och om jag vore henne skulle jag känna mig kränkt av dina kommentarer.De antyder nämligen att du anser dig, som anonymt troll, vara smartare än henne själv och att hon inte skulle klarat att upptäcka sanningen själv.@ AnnaNu fick jag sista ordet igen =0) jag kan ju inte ha det på något annat sätt…Hemikram till dig!

    Gilla

  13. Denna Jojo måste verkligen ha koll på mig för att både minnas och orka leta upp sagda inlägg som alltså är nästan ett år gammalt…Det antyder ju nästan att personen har ett ohälsosamt intresse för mig =0)”Get a life” brukar man säga till stalkers, typ…SIST, dubbelsist =0)

    Gilla

  14. @ JojoSucka åt det spel du själv startat? Knappast sportsmannamässigt…@ GustenDet var ju trevligt att du månar om min hälsa, men jag kan försäkra att jag får inte hjärtattack över en petitess dylik denna. Och ”Tagga ner” kan du ju i så fall säga till Jojo också om din omsorg vore äkta. sist =0)

    Gilla

  15. Jag läser kommentarerna i olika ordning varje gång. Hmm….undrar om jag har en multipel personlighetsklyvning? Men jag skriver alltid kommentarer längst ner. 🙂

    Gilla

    1. Visst, det gör du! : )Jag har ofta besvarat kommentarer hursomhelst, för att jag inte genast har ett svar till alla kommentarer medan jag har det på andras – men hu så lätt det är att missa då!

      Gilla

  16. Men jösses säger jag bara när jag läser hemimammas kommentarer..Här har hissen inte gått ända upp..

    Gilla

  17. Louisa och Jojo är givetvis samma person som har ett horn i sidan till Hemimamma som jag inte vet något om.Jag blev i alla fall glad för inlägget och tycker att favorithumorklipp är till för att återanvändas!

    Gilla

  18. Nej jag är Jojo…Och jag har inget horn i sidan till Hemimamma vad jag vet..Tycker bara att hon är en aningens självgod i bland och raderar och trixar med både inlägg och kommentarer för att framstå som så god och kamratlig..Konstaterar bara att nu är det du Annas tur att få vara hemimammas ”vän”..Jojo minsann;-))

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.