13 reaktioner till “Ni kanske vill ha blommor igen

  1. Självklart vill vi ha blommor, vem vill inte det!? Vackra rosor – men vad är det på de rosa rosorna? Har någon sprutat glitter på dem? Har du kanske fyllt år i år igen? Grattis i så fall!

    Gilla

    1. Nej jag fyller bara en gång om året. Jag tror de har någon ohyra. Eller också är buketten från nyår. De hade varit finare utan, tycker jag.

      Gilla

  2. Jag glömde skriva favoriten. När jag bodde i norr så var det en enda: liljekonvaljen. Jag älskar den fortfarande, plockar stoooora fång när den blommar, men den känns inte så exklusiv längre. Ranunkeln i buketter, otroligt vacker, så älskansvärd. Humleblomstret i skogen. Anemonen så skygg men ändå bestämd, tulpaner tulpaner tulpaner, egentligen är de vackrast just när bladen bryter igenom jorden… hjulkronan, en överlevare av stora mått, och så vissa rosor som min Louise Odier eller….. vit oleander, den hade jag många år i kruka men nu får jag den inte att överleva. De är många,det finns fler och alla har sin skönhet, på olika sätt. Art välja en är omöjligt.
    På våren: tusensköna.

    Gilla

  3. Pucko kan du vara själv! Skriv så man begriper utan att vara professor! Nåväl: i den översta buketten finns en ros längst till höger. Den som är till vänster om den som är längst till höger är min favorit av dina blommor. Nöjd?

    Gilla

  4. Den översta bilden är snyggast beroende på att röda rosor nästan alltid ser halvlila ut på bild. I verkligheten kan jag inte tänka mig annat än att den understa buketten var vackrast! Och glittret blir nog inte lika effektfullt i verkligheten som på bild… 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.