Nu startar mina katter parrådgivning

Mina katter tycker att deras förhållande funkar så bra att de vill dela med sig till andra katter som lever tillsammans. Här är deras råd:

Försök att överse med varandras olater. (Det kan handla om att han biter av dig morrhåren och äter upp din mat eller att hon hoppar på dig ovanifrån när du har ätit och vill vila och inte leka.)

Håll varandra snygga och attraktiva genom att hela tiden putsa och tvätta varandra.

IMG_1785

IMG_1787

Dela med dig av garnråttor och andra leksaker. Tänk på att båda vill leka ”jaga snöret” och turas om att jaga.

IMG_1747

IMG_1778

Haka inte upp dig på vem som ligger överst på klöspallen.

IMG_1791

IMG_1790

Sov i samma säng och se till att ni ligger bekvämt i mitten, gärna under täcket. Eventuella människor mår inte dåligt av att behöva ligga lite snett vid sidan av! Det värsta som kan hända är att de blir lite sneda och får ont i ryggen.

IMG_1668

Somna aldrig osams.

IMG_1584

Sist men inte minst: Kastrera er! Allt blir så mycket enklare då.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

11 reaktioner till “Nu startar mina katter parrådgivning

  1. Jag tror dina katter har något stort på gång där, de kan bli rika på detta! För det är väldigt kloka råd, inte bara för katter. Jag är dock inte helt säker på det där med klösgrejjen… Är den inte väldigt hög, den där? Sen det där sista, kan de kanske komma hit och ha ett samtal om dess vikt med en doktor som jag träffade på en gång? Det var han som begick kejsarsnitt på min mage när min lilleman föddes, och då skulle han även knyta ihop äggledarna. Men det glömde han! Jag tror han kan behöva lite rådgivning av dina kloka katter, så han förstår vikten av att hålla saker i minnet 🙄

    Gilla

    1. Hm, det verkar ha varit en rätt oviktig doktor som glömmer sådana saker. Hoppas ditt lidande inte blev alltför stort p g a detta!
      F ö när det gäller vikt så vill jag påpeka att Kasper ändå gått ner!

      Gilla

  2. Kloka råd från dina fina kissar. Jag ska genast dela dom med mina tre bus katter.
    Hoppas att dom tar råden till sig. För det kan gå lite vilt till här ibland. =)

    Gilla

  3. Det är ganska vettiga råd som alla par kan försöka leva efter. Det där med att inte hoppa på varandra när man har ätit är lite extra klokt. Att hålla varandra snygga; jag klipper min partner och så klipper han mina tånaglar, det är schysst, tycker jag. Att dela med sig av leksakerna… hmm, jag tycker att man kan ha sina egna, han får leka med kastrullerna så sitter jag och skriver viktiga saker på datorn, det tycker jag fungerar bra. Vem som ligger överst spelar ju inte så stor roll, det jämnar ut sig i längden och under täcket är klokt att sova när man har altandörren öppen. Att inte somna osams…hmm. Inte i samma rum i alla fall. Och kastreringen, den löser sig med tiden.

    Gilla

    1. : ) Ja visst är det, att inte hoppa på varandra efter maten alltså. Annars verkar ni ha löst det hela bra i ert hem och så viktiga saker som du skriver är det inte mer än rätt att han får kastrullerna.

      Gilla

      1. Det är så jag tänker. Han får leka med dem. De skramlar så bra när de är tomma och rätt som det är så har det hamnat något i dem.

        Gilla

    1. Varför sänker du nivån på mina kommentarsfält hela tiden? Jag är övertygad om att många av mina läsare blir väldigt ledsna på grund av det.

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.