Det tänkte de inte på

Hur sjutton ska man kunna hitta ett specifikt plagg i klädkammaren när nästan alla mina kläder är svarta och ser likadana ut? Det är faktiskt jättejobbigt när man har bråttom!

Tänk om dessutom lyset går i klädkammaren, då har man ju inte en chans. Det tänkte de tydligen inte på, de som tillverkade alla dessa svarta kläder!

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

13 reaktioner till “Det tänkte de inte på

    1. Men som jag har förstått det så är det samma sak. Inte tillverkarna kanske, men de flesta modedesigners är väl bögar?
      (Med detta vill jag ha sagt att jag bara har Dior, Armani och Yves Saint Laurent i min garderob.)

      Gilla

    1. Vad var det där för skitkommentar? Ska JAG själv ta ansvar för vilka kläder jag köper menar du?
      Då har det väl ändå gått liiite långt!

      Gilla

  1. Det är inte bara i garderoben det är svårt att urskilja svart. För några år sedan såg jag min dotter i en affär. Hon hann ut innan jag hann i fatt henne. När jag rusade till dörren insåg jag att jag inte hade en chans att se vem som var vem i den svarklädda massan….

    Gilla

  2. Jag tror minsann att fröken Anna har svårt med läsförståelsen! Hon är svart på sina ställen, ja, men även svartklädd – i alla fall vad gäller ytterkläderna. Hennes far var också svart på sina ställen en gång i tiden men han är inte svartklädd, utom på begravningar.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.