Fettet trivs på mig!

När jag var ung var jag lång. Och smal. Lång är jag fortfarande men inte längre smal. Det är därför ingen längre säger till mig ”ta en kaka till, det ser du ut att behöva” nuförtiden. Även om jag faktiskt behöver kakan det är fråga om!

I vilket fall. När jag var ung åt jag mycket men fettet trivdes inte på mig. Nu trivs det. Varför skulle jag då mota bort det? Kan jag få någon eller något att trivas i min närvaro så känns det som en framgång. För mig.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

12 reaktioner till “Fettet trivs på mig!

  1. I din ålder ska man vara nöjd med det man får……..och glad för att det överhuvud taget finns något som gillar en…..

    *nu sköt jag från höften*

    Gilla

  2. Hm, för mig är det tvärtom. Jag gillar fett, men det fastnar inte på mig. Inte ens fett stannar frivilligt hos mig alltså. Nu blev jag lite ledsen. Jag får krypa ihop i soffan och spinna lite, så kanske det känns bättre.

    Gilla

    1. Nej, Kasper är så svår att diskutera med när det gäller sånt. Han är lika intresserad av att diskutera ”målvikt” som han är av att diskutera jämlikhetsfrågor!

      Gilla

  3. Jag känner en kille i Högdalen som har potential att bli en ny Zorn. Jag kan kolla med honom om han har tid att måla av dig, det passar ju med en aning frodiga fruntimmer till den typen av måleri.

    PS. Killen i Högdalen kommer i själva verket att vara jag utklädd till konstnär. Basker, lösmustasch, staffli och färger från BR Leksaker.

    Gilla

    1. Okej, jag förstår upplägget! Och jag ska gå omkring i vassen i Magelungen. Det tycker jag låter kallt, som vädret är nu. Dessutom är min bakdel inte riktigt zornsk än, tror jag i alla fall.

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.