Pär Strump från Genastspytt gästbloggar!

Jag har kommit på att jag nog inte är feminist, trots mitt förra inlägg. Det är därför jag har bjudit in den ölkände mediedebattören Pär Strump från maskulistbloggen Genastspytt att gästblogga på min blogg:

Hej alla glada!

Jag blir så sur och ledsen när jag läser feministernas (usch!) klagomål över att kvinnor inte blir höga chefer inom näringslivet särskilt ofta. Det är ju för att kvinnor inte VILL bli höga chefer inom näringslivet som det ser ut som det gör! De är inte beredda att satsa vad som krävs. När kvinnor blir tillfrågade för en chefs- eller styrelsepost tackar de ofta nej! Så enkelt är det. Men om kvinnorna nu så gärna vill bli chefer eller styrelseproffs inom näringslivet, så är mitt råd till dem att arbeta lite hårdare och inte prioritera familj och barn. Acceptera mycket övertid och långa resvägar till jobbet som männen gör. Och som sagt, jobba hårdare!

Då vi jämställdister är för jämställdhet anser jag att vi måste respektera individens fria val, både mäns och kvinnors. Det är äkta jämställdhet, som vilar på sanningens grund!

Det är ungefär samma sak som med att pojkar får sämre betyg än flickor i skolan. (Vilket leder till att det är övervägande kvinnor inom många program där det krävs höga betyg på universiteten. Således kommer till exempel på grund av detta de flesta domare, åklagare och advokater i framtiden att vara kvinnor.) Men jag utgår här givetvis ifrån att det är pojkarnas fria val att plugga mindre och att de inte har så starka behov av att hävda sig i skolan som flickor har. De skiter i att få bra betyg, och det måste vi respektera, i jämställdhetens namn. De vill heller inte studera på universiteten eller bli advokater och domare. Vi män och kvinnor gör olika val i livet, helt enkelt. Vill pojkarna ha högre betyg så är det väl bara att de börjar plugga mer!

Eller nej… vad skrev jag nu? Det där sista som jag skrev menade jag inte alls, det bekymrar mig tvärtom mycket att pojkar hävdar sig sämre betygsmässigt än flickor gör.  Och jag tycker att man borde ta reda på orsaken till detta. Se vilka underliggande problem och psykologiska förklaringar som kan ligga bakom och så. Här tycker jag inte alls att man ska respektera individens fria val! Det är bara när flickor/kvinnor uppvisar ett visst beteende som man inte bör vara där och rota så mycket i orsakerna, så där som feministerna (usch!) gör.

Tack för att jag fick ta din dyrbara tid!

Med vänlig hälsning

Pär Strump

Pär Strump är innehavare av bloggen Genastspytt (absolut inte att förväxla med bloggen Genusnytt) en blogg som företräder maskulisterna, som i motsats till feministerna, som bara tolkar verkligheten till kvinnornas fördel, inte alls tolkar verkligheten bara till männens fördel! Detta påtalar Pär Strump alltid, så att ingen ska missförstå detta.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

9 reaktioner till “Pär Strump från Genastspytt gästbloggar!

    1. Jo. Men jag är en bildad människa och känner därför till mannens fysiologiska förutsättningar, och då tänker jag att det verkligen måste göra skitont att klämma ut ett barn genom ”den gången”. Så jag håller inte med dig helt och hållet här!

      Gilla

      1. Själv hade jag kvinnlig körlärare under min tid som elev på trafikskolan och jag tyckte det var så konstigt att hon bara ville använda ettan och tvåan.

        Gilla

    1. Du har tänkt ett steg längre, märker man! Naturligtvis är skällsordet till en hen ”gubbkärring”!Kramar tillbaka!

      Gilla

      1. Såg citatet på Fb häromdagen, som tur var inte riktat till mig. Roligt oavsett!
        Bamsig glad kram! Och allt gott till dej!

        Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.