Nej Skvitt, jag kommer aldrig att vilja ha en ”Kram!” av någon som talar om att döda politiska motståndare

Jag blev (positivt) omnämnd i ett inlägg på en av de mest militanta vänsterbloggarna på detta bloggforum. Bloggaren Skvitt och jag hade tidigare haft bataljer men problemet var bara att han ”misstolkats” förklarade han nu. Varpå han skriver EXAKT samma sak i en kommentar (numera borttagen) som var det som gjorde att jag tog avstånd förut. Detta som svar på min fråga om jag verkligen missförstått. Han skrev nu att han ”skulle inte ha något emot att sätta ett skott i pannan på Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och Annie Lööf” samt på ”kapitalister och finanshajar”. (Dessa kommentarer tog han sedemera bort inkl de flesta av mina svar på dessa.)

I mina svar hade jag reagerat precis som förut: Med avsky och avståndstagande mot att vilja ”sätta ett skott i pannan” på någon. I synnerhet inte som dessa är folkvalda politiker, men inte annars heller.

Du får hata kapitalismen och regeringen hur mycket du vill Skvitt, och jag kan vara din ”bloggvän” ändå,  men nämn ett ord om att rättfärdiga mord och politiska avrättningar så känner jag bara avsky. Vänsterextremism är inte bättre än högerextremism. Extremism är otäckt och bör bekämpas på alla sätt – dock inte heller där med våld och avrättningar!

Därför är jag tacksam över att jag nu slipper få fler ”bloggkramar” från dig. Däremot är det ganska obehagligt med dina vänner som anser att det är att ”bara vilja provocera” att uttrycka sitt fördömande av mord på politiker och ”finanshajar”. Men okej, då provocerar jag gärna.

Jag läste i ditt kommentarsfält att du på dina vänners inrådan infört ”censur” av mig på din blogg då det tydligen var just alltför provocerande att inte rättfärdiga mord på ”kapitalister”. Ja ja, förespråkar man Kuba som ett demokratiskt land så förvånar det mig inte att man är anhängare av censur. Däremot ter sig dina rader i inlägget ifråga där du ”fördömer censur” en aning lustiga just i detta fall. Fast censur är kanske bra när någon ”tycker fel” dvs inte detsamma som en själv?

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

8 reaktioner till “Nej Skvitt, jag kommer aldrig att vilja ha en ”Kram!” av någon som talar om att döda politiska motståndare

  1. Har någon lyckats få ”nya inlägg” att synas i flödet till höger eller är det bara kommentarer som syns där fortfarande?

    Gilla

    1. Ja det känns konstigt. Även om jag kan vara ”vän” med meningsmotståndare också. Dock ej med någon som talar om att ”kunna tänka sig att döda”:

      Gilla

      1. Ha ha, skulle kriteriet att för att någon ska vara min vän vara att vi har samma menigsåsikter så skulle jag nog inte ha några vänner 😀

        Gilla

        1. Nej, jag vet. Det är också svårt att veta var och om man ska dra gränsen. Jag är (troligtvis) vän med en del som vill ha dödsstraff, även om jag själv tycker att det är avskyvärt.
          Här upplevde jag det som att det var ett steg i att försöka normalisera ett synsätt där det under vissa förutsättningar skulle vara rätt att döda våra partiledare, därför att personen i övrigt skriver uppskattande och harmlösa kommentarer avslutat med ”Kram!” på många kvinnliga bloggares sidor. Han gillar vackra bilder på djur och blommor och därför gör det väl inte så mycket att han emellanåt skriver om vilka personer i samhället han inte skulle ha något emot att avrätta av politiska motiv? Typ.
          Jag vill inte bidra till att göra ett sådant tänkesätt rumsrent.

          Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.