Hjälp mig att hitta mitt parti!

Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på och skulle vilja ha hjälp av er bloggläsare med att hitta ”mitt” parti.

Det jag är ute efter är ett parti som vill ha ett bättre Sverige! För alla. Ett parti som tycker att barnen är det bästa vi har, att  jobben är viktiga, och som vill satsa på skolan och sjukvården och en trygg och värdig omsorg för de äldre. Ett parti som vill ha rent vatten i våra sjöar och vackra skogar och en välfungerande kollektivtrafik och en levande landsbygd och allt annat som är fint och bra. Finns det något sådant parti?

Men framförallt vill jag hitta ett parti som vill ge lärarna – och då tänker jag främst på sfi-lärarna – en sjuhelvetes hög status och lön därefter! Och att dessa lärare ska ha rätt att beslagta elevernas telefoner om dessa har en senare version av Iphone än läraren själv.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

27 reaktioner till “Hjälp mig att hitta mitt parti!

  1. Grattis! Du kan rösta på vilket du vill av riksdagspartierna. De har alla allt det där i sina program. Utom ett parti som vill att bara vissa ska få vara med och att vi skiter i miljön lite mer på riktigt. Och som absolut inte vill ha några SFI-lärare.

    Varsågod för guidning i ditt svåra val! 🙂

    Gilla

    1. Ja, du skrev 321 kommentarer och jag tog bort dem alla! Med motiveringen att ”materialet kan innehålla olämpligt innehåll för personer över tolv år”.

      Skämt åsido: Jag tar aldrig bort kommentarer, såvida de inte är rena reklammeddelanden, men sådana fick jag bara under Aftonbladet-eran. Tror jag har missat något värdefullt nu.

      Gilla

  2. Jag tycker att du ska rösta på mig, för jag håller med alla, vänder kappan efter vinden och tycker dessutom om nästan alla, fast jag inte vill. Jag skulle jobba järnet för rättvisa, och hela klotets överlevnad. Kort sagt kan och vet jag allt, för jag har ingen egen uppfattning, utan flyter runt på opportunismens vågor, så det alla vet håller jag med om.
    Det jag ser som mest negativt är att världen inte upptäckt min storhet, och följaktligen inte frågar mig inför viktiga beslut.
    Du bör alltså rösta på mig, för jag är bäst av alla och ingen. En ofarlig typ, alltså.

    Gilla

  3. Men jag håller aldrig med rasister, fascister eller andra dumma eller elaka på annat sätt. Egoister till exempel. De uppfattningarna river, klöser och nyper jag.
    Så det så.

    Gilla

    1. Jag håller heller aldrig med dessa. Dock är jag själv ”dum och elak på annat sätt” och även egoistisk på många sätt. Fast det känns jag inte vid.

      Gilla

      1. Vet du, jag har en bekännelse att göra (i hemlighet). Jag är också både dum, elak och egoistisk.
        Men jag är bäst ändå, såklart!

        Gilla

        1. Samtidigt som den här sortens kommentarer (mina menar jag då) är lätta att analysera: Om man MEDGER att man har dessa egenskaper så är ”halva jobbet gjort” tror man, dvs då kan man framstå som en ganska okej person ändå. Men det är ju vad man gör och inte vad man skriver som räknas. Egentligen och till slut.

          Gilla

          1. Helt sant, Anna. Min mamma, sa till mig idag att lärdom tar hela livet. Och det är lätt att vara kaxig, speciellt när man skriver på intörnätt. Ibland har man rätt att klappa sig själv på axeln, men man bör minnas att vi är flugskitar i universum ändå.

            Gilla

  4. Om det behövs så kan jag starta ett sånt parti åt dig, fjärrstyrt! Och självklart ska sfi-lärare ha en jättelöneökning (finns det ordet, fröken?) på minst 70 000 i veckan.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.