I dag uppmärksammar vi Turbo

Min eller snarare vår katt Turbo (jag fick ju ta hand om honom p g a av allergi hos de egentliga ägarna och de är fortfarande hans juridiska ägare) kan fortfarande leva och finnas därute någonstans… Såg att någon tittat på ett gammalt inlägg där han ser ut så här, lite orolig över att jag visslade: som en egyptisk katt avbildad i pyramiderna.

img_8757-ed

Han hade verkligen ett speciellt utseende och många hajade till första gången de såg honom, så även jag. Men han var helt sinnessjukt kelig och gosig! Och han glömde ofta att hålla inne tungan när han blev till sig av kelandet.

img_76091

img_8156-ed

img_8072-ed

Kasper har lite tagit hans plats när det gäller kelandet, nu när mitt knä inte längre alltid är upptaget av Turbo så har han minst sagt ”flyttat fram sina positioner”. (Vera kelar inte så mycket, utom när vi ska sova, utan är uppe och klättrar i bokhyllan, typ.)

Jag undrar om de skulle komma ihåg varandra om Turbo kom tillbaka, eller om Kasper skulle bli arg över en annan hane i hushållet, nu när han har fått en sådan söt fästmö…

I vilket fall är Turbo en helt fantastisk och speciell katt som anförtroddes mig och som jag lät mig gå ur händerna…. Det är svårt att komma över detta.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

11 reaktioner till “I dag uppmärksammar vi Turbo

  1. Vad tiden går. Jag kollade och såg att det nu är mer än fyra och ett halvt år sedan. Så otroligt tråkigt att han inte kommit till rätta. Vad du måste ha saknat och hoppats. Mycket märkligt att det försvann två katter samtidigt från området. Han är verkligen en vacker och speciell katt.

    Gilla

    1. Ja den gör verkligen det. Det är läskigt.
      Vad du kommer ihåg om att grannkatten också försvann. Och ja, att han försvann hör till de tre värsta sakerna som hänt i mitt liv.

      Gilla

    1. Ja det är hemskt. Jag hoppas att om det finns ett liv efter detta så får man reda på sådant då – vad sjutton hände och vart försvann han? Eller också är det bäst att inte veta, kanske.

      Gilla

  2. En så vacker katt! Det är ju bara att hoppas att han ändå har det bra där han är nu, men kan man göra det hos en tjuv? Må bra alltså.
    Jag antar att du har försökt spåra honom på Facebook ett antal gånger.
    // Kao

    Gilla

    1. Ja, vi, dvs jag och hans ägare, har gjort allt på alla möjliga kanaler. Har också funderat över hur kan trivas. Det bästa är väl om det är en äldre person som inte fattar att man ska gå till polisen med upphittade katter osv men ändå ger honom ett kärleksfullt hem. Man kan bara hoppas.

      Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.