Alkoholreklam

Det här ska ni dricka! Det är ingefärsöl. Öl bryggt på ingefära alltså, inte vanligt öl smaksatt med ingefära. Men man måste göra som det står på flaskan och ha is och lime eller citron i, annars blir det jolmigt. Det smakar ungefär ingefär som lite mindre söt Pommac med ett litet sting i eftersmaken. Tillhör beställningssortimentet på Systembolaget.

Jättegott!

img_3916-ed

                                                              VARNING

                                Alkohol kan få dig att hälsa. På personer du inte känner.

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

8 reaktioner till “Alkoholreklam

    1. Ja. Fast ”tyngden” som finns i öl finns inte här. Som sagt, mer Pommac än öl. Fast jag tycker Pommac är (var?) en av de godaste läsksorterna.

      Gilla

    1. Där ser man, visste inte att det fanns fler ingefärsöl att välja mellan. Synd att man inte kan köpa dem direkt i butiken. Behovet av ingefärsöl kan ju uppstå hastigt och lustigt och då står man där och kan inte tillgodose det förrän butiken har tagit hem.

      Gilla

  1. Det ser faktiskt gott ut på bilden. Men jag vet inte om jag vågar dricka alkohol. Inte om man riskerar att hälsa på främlingar. Man kan ju bli trevlig. Och det finns ju redan En Trevlig Tjej. =)

    Gilla

    1. Det är bra att du tar det lugnt med alkoholen. Förutom att hälsa på främlingar kan den leda till att man tycker att ”alla människor är så fina och snälla” och att allt man läser är ”så himla bra”, och ännu bättre är det man skriver själv och till och med tunnelbaneperrongen med dess cigarettfimpar är ”vacker”. Om man nu inte har oturen och blir det motsatta och går ut och misshandlar nån förstås!

      Gilla

  2. Jag åtar mig friheten att hälsa på utan alkohol.
    Jag vill nämligen tacka dig för dom rätt så skarpa repliker med vilka du kommenterar BloggarDags blogg.
    Hans inställning mot kvinnor och den kyrkliga hierarkin är verkligen beklagligt och det måste bemötas och trots motståndet du möter, tycker jag att du sköter dig fint..
    Han skulle kunna göra en riktig insats om han avstod dom uppenbara övertramp han gör .

    Gilla

    1. Tack för uppmuntran!
      Ja det är med viss frustration jag vistas där inne för uppenbarligen har han ”något i skallen” men han sabbar på något sätt för sig själv hela tiden genom sitt dåliga omdöme. Han upplever det kanske inte så själv, men vi är nog flera som tycker att mycket begåvning förspills och missbrukas där.

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.