20 thoughts on “Man får försöka pigga på sig

    • Tja, är inte säker på det! 🙂
      F ö är det himla tur att jag inte kommenterar hos DS längre, såg just något inlägg där om Caroline Krook som retade mig till vansinne…fel, jag var redan vansinnig. Men det retade mig.

      Gilla

      • Men Margit Sahlin visade den sortens tolerans mot sina motståndare som jag önskar att dagens debattörer, både från kvinnoprästmotståndare och radikalfeminists sidan, skulle kunna lära av och inte bara berätta om som lustig en anekdot.

        Gilla

        • Ja om historien var sann gjorde hon det. Men lite väl magstarkt att hon ångrade sin prästvigning – det ger ju lätt uppmuntran till de som är emot kvinnliga präster att säga: ”Jaså, men då kan hon inte ha känt ett riktigt kall.” Ingen av dessa män skulle komma på tanken att säga att om de vetat hur vissa av deras kollegor skulle behandla kvinnliga präster så skulle de aldrig ha låtit prästviga sig.

          Gilla

  1. Mobilbild eller inte, det är väldigt vackert med ljuset över bron, helt klart en bild att bli lycklig över. Men även dina blombilder piggar upp i novembergråheten.

    Gilla

    • Du är också pojke (se kommentar ovan). Fast det visste jag ju sen förut, med tanke på dina egna bilder – var är blommorna och cupkakorna? Det är ju bara rost och kugghjul på dina bilder!

      Gilla

Kommentera

