Min bror – inredningsarkitekten

Om ni bara visste vad mycket hjälp jag har och har haft av min bror! Han hjälper mig med allt, speciellt med inredningen.  Han vet vad som ger hemmet ”det där lilla extra”. Och hans smak är alltid oklanderlig och ytterst sofistikerad.

Som nyligen. Jag hade gjort om lite i hallen som förut gav ett lite mörkt och gråmulet intryck och har bland annat bytt ut en blåvitgrå plastmatta mot en orange kelimmatta och målat knopparna till byråerna i samma nyans. Jag kände mig lite nöjd. Hallen gav ett varmare och gästvänligare intryck.  (Den grå linoleummattan har jag i dagsläget inte råd att byta ut.)

IMG_0906

Men jag visste inte att jag skulle kunna bli ännu så mycket nöjdare!

”Du är nog lite för försiktig” som min bror skrev i ett mail och så rätt han hade! Men när jag var borta några dagar fixade han detta som en glad överraskning när jag kom hem:

IMG_0905_2

Han känner verkligen min smak och vad jag behöver för att trivas i mitt hem! Och mina katter blir nog lika glada som jag som behöver passera denna matta varje gång de ska gå på lådan! (Hm, skrev jag att Kasper nyligen börjat kissa utanför den?)

För att ära min bror har jag själv slagit mig på krukmålning. Ni vet ju hur populärt det är med olika små textbudskap på sådana nuförtiden, så jag skapade fritt:

IMG_0915

Senare tillägg: Obs detta inlägg ska inte tas på så stort allvar, utan alla ska vara medvetna om att min bror är väldigt duktig på att ”photoshoppa” (fast han använder Gimp).

Publicerad av Anna

Sfi-lärare bosatt i Bromma, Stockholm.

10 reaktioner till “Min bror – inredningsarkitekten

  1. Modigt! Jag har ännu inte nått leopardåldern… Trots att jag är en grå pantertant. Jag har sett många inredningsprogram, och insett att jag aldrig skulle överlåta till något att inreda ens en skrubb i mitt hem. Jag har på tok för atort kontrollbehov.
    Hos dig tror jag att både byrå och matta passar perfekt, hos mig skulle det vara helt malplacerat.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.